|
|
|
Bevezető
Bizonyosan gondoltad már egy-egy kalandregény olvastán, hogy a hős ostobaságot művelt, könnyelműen cselekedett. Esetleg az is eszedbe jutott, hogy te jobban, eredményesebben oldottad volna meg a feladatot. Nincs ebben semmi rendkívüli, még akkor sem, ha kissé mesésen hangzik a folytatás... Két amerikai fiatalember, aki mindenki másnál többet foglalkozott efféle... |
|
|
|
|
|
|
|
Kifejezések
(A kiemelt, játékban leggyakoribb kifejezések mellett azok rövidítése szerepel)
Akaraterő (AE): A karakter egyik fő képessége. A mentális képességek közé tartozik, fontos összetevője a Fájdalomtűrés Pontnak, a Pszinek és Mágiaellenállásnak. Nevezik szellemi állóképességnek is.
Alvilági képzettségek: Azon képzettségek összefoglaló neve, melyeke... |
|
|
|
|
|
|
|
|
... így képet kapsz arról, miként élhetsz a bölcsek és fegyverforgatók, bátrak és elvetemültek földjén. Tudnod kell persze, hogy bár a kalandozók élete csupa veszély és titok, az ynevi átlagember - a háborúktól eltekintve - békében és izgalmak nélkül éli le életét. Ez elsősorban a szervezett birodalmakban lakókra igaz, ám a vadon élő nomádok is csak elvétve botlanak afféle kalandokba... |
|
|
|
|
|
|
|
A karakteralkotás szabályai
Az eddigiekből már sok mindent megtudhattál a szerepjáték lényegéről, ám most lássuk, hogy mit kell tenned a gyakorlatban ahhoz, hogy játszani tudj!
Először olvasd végig a M.A.G.U.S. játékosok számára írott fejezeteit! Feltételezve, hogy játékos szeretnél lenni, ez elég lesz ahhoz, hogy elboldogulj. Azután keress magadnak társakat - ha ne... |
|
|
|
|
|
|
|
|
A játszható fajok
Ynev világán nem csupán emberek - más értelmes fajok is élnek. Kalandozó azonban csak némelyikből válhat. Mindazon szabályok, melyek a kötet egyéb részeiben ismertetésre kerülnek, elsősorban az emberfajhoz tartozó kalandozókra vonatkoznak - jelen fejezet tárgyalja a más fajú karakterek lehetőségeit.
A M.A.G.U.S. csak humanoid fajú lénnyel enged já... |
|
|
|
|
|
|
|
A pap főkaszt
Valamennyi Főkasztba tartozó karakterre igaz, de a Pap esetében fokozottan érvényesül a tétel, miszerint a karakterek nem egyformák, ezért nehéz általánosságban beszélni róluk. A probléma a Pap Főkasztnál azért ilyen szembeötlő, mert a papok és a paplovagok legmeghatározóbb tulajdonsága az, hogy
melyik istent szolgálják. Márpedig ahány isten, anny... |
|
|
|
|
|
|
|
Egyéb kasztok
Papok
ADRON-PAP
Adron a pyarroni pantheon legtitokzatosabb tagja, a fény és mágia ura. Hatalmát kevesen ismerik, a beavatottak azonban tudják, Pyarron legbőkezűbb istenének szolgáivá, ynevi képviselőivé lettek. Adron kevés figyelmet szentel az egyszerű halandóknak, papjainak sorsa ellenben mindennél jobban foglalkoztatja. Ritkán avatkozik a... |
|
|
|
|
|
|
|
... legkitartóbbak az elfek.
Mászás
A Mászás Képzettség a fák, falak megmászásában való különleges jártasságot jelenti. Azt, amikor a karakter fürgén és biztosan kúszik fel az átlagember számára megmászhatatlannak ítélt meredélyeken is. Az igazán gyakorlott falmászók hihetetlenül sima felületeken is képesek kapaszkodót, támaszt találni. Nem jelentenek számukra akadá... |
|
|
|
|
|